Hoe krijgt u een omgevingsvergunning en hoe werkt dit in de praktijk?
Vanaf 1 oktober 2010 is de bouwvergunning vervallen en vervangen door de omgevingsvergunning.
De aanvraag omgevingsvergunning bestaat uit meerdere onderdelen: bouwen, slopen, melding milieu, inpassing in bestemmingsplan en bouwblok.
Deze aanvraag wordt geheel digitaal door Huisman ingediend. Hierbij treden wij op als gemachtigde van de aanvrager. U hoeft dus zelf geen stukken te ondertekenen of in te leveren bij de gemeente. Wel moet u ons informeren over de juiste tenaamstelling inclusief alle voorletters en BSN-nummer. Indien het een bedrijfsaanvraag betreft, dient u ons de juiste benaming, het inschrijfnummer KvK en de naam van de verantwoordelijke bestuurder te verschaffen.
Wij vragen van u een duidelijke situatietekening met daarop het bouwblok en een uittreksel van het geldende bestemmingsplan. Beide zijn te verkrijgen bij uw gemeentehuis. Op de situatietekening met daarop het bouwblok geeft U aan waar de nieuwbouw komt te staan. Na indiening van de complete aanvraag is de gemeente verplicht om binnen 8 weken te beslissen.